Miliki ARMA

Miliki ARMA

Bahang Imtihan Kian Terasa


Seperti yang dijanjikan oleh pihak pentadbiran Universiti Al Azhar cawangan Shibin el Kom, bahawa Imtihan fasa kedua bakal menjelma dan menghantui oleh seluruh mahasiswa yag bernaung dibawahnya.Imtihan Fasa dua yang sering kali disebut sebuah fasa imtihan yang paling mengerikan disebabkan pelbagai subjek yang dikatakan susah.

Menurut sumber,imtihan akan membuka tirainya pada 6 Mei 2008 dengan Imtihan Syafawi Al Quran dan juga subjek-subjek mengikut tahun pengajian.Imtihan syafawi ini merupakan yang paling digeruni oleh seluruh warga Azhari samada bagi cawangan Shibin mahupun seluruh Mesir kerana terpaksa mengulangkaji Al Quran bermula dari juzu' 1 hinggalah juzu' keatas mengikut tahun pengajian.
Imtihan Taqaluf (re-paper) pula menjelma pada 10 Mei 2008 dimana untuk menentukan skema subjek di tahun sebelumnya dapat dihabiskan.
Bahang Imtihan terus dihangatkan lagi dengan bermulanya medan Imtihan mengikut fakulti tahun pengajian yang bermula pada 17 Mei 2008 yang bakal menyaksikan kengerian dan ketakutan mahasiswa Azhari berjuang menentukan nasib mereka sepanjang tempoh pengajian.Imtihan ini akan berlanjutan sehingga 9 Jun 2008 mengikut jadual imtihan bagi fakulti Usuluddin. Manakala bagi fakulti Bahasa Arab pula akan bermula pada 10 Mei 2008 sehingga pertengahan Jun.
Pihak Ahli Jawatankuasa Tadbir DPMS mengucapkan selamat berimtihan dan didoakan semoga mendapat keputusan yang cemerlang.

0 komentar: