Miliki ARMA

Miliki ARMA

Kenyataan Rasmi Presiden

Kenyataan Rasmi Presiden Berikutan Pilihanraya Parlimen Mesir

Segala puji bagi Allah SWT, Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam buat junjungan mulia kekasih hati Nabi Muhammad SAW,penghulu kepada segala nabi dan rasul.


PMRAM merupakan persatuan yang amat menitikberatkan keselamatan mahasiswa-mahasiswi Islam di bumi Mesir ini. Tambahan pula ia berkaitan dengan isu yang melibatkan suasana politik warga tempatan.

Berikutan pilihanraya parlimen yang akan berlansung pada 28 November 2010 di seluruh Mesir, PMRAM menasihatkan seluruh mahasiswa-mahasiswi Islam khususnya warga Malaysia di Mesir agar mengambil tindakan lebih berhati-hati demi menjaga keselamatan.

Sepertimana yang dimaklumkan, pilihanraya tersebut akan bermula pada pukul 8 pagi dan berakhir pada pukul 5 petang.

Justeru, PMRAM menegaskan bahawa mahasiswa-mahasiswi Islam dilarang sama sekali terlibat dengan sebarang aktiviti yang menyentuh isu politik di Mesir seperti kempen-kempen parti, demonstrasi dan lain-lain.

Selain itu, mahasiswa-mahasiswi juga dilarang untuk melalui kawasan-kawasan kempen serta pos-pos pembuangan undi selama tempoh berlansungnya pilihanraya tersebut. Sekiranya mempunyai urusan yang penting di luar, pastikan paspot dan pengenalan diri dibawa bersama walaupun berada di dalam kawasan tempat tinggal.

Perkara yang dinyatakan tersebut merupakan nasihat daripada Pihak Keselamatan Mesir terhadap seluruh warga asing yang berada di bumi Mesir ini. Diharapkan agar seluruh mahasiswa-mahasiswi Islam memandang serius perkara tersebut demi keselamatan bersama.

KEMANTAPAN FIKRAH MEMBINA SYAKHSIAH

Shahrizan bin Mohd Hazime,
Presiden
Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir 2010.

0 komentar: